امروزه فروش خیلی مساله شده‌است، مشتری‌ها بسیار زیاد بد قانع می‌شوند، احساس می‌کنیم که آن‌ها همواره تخفیف می‌خواهند. تمام افرادی که در کار فروش هستند مشاهده می‌کنند که این روزها فروختن کالا یا خدماتشان مشکل‌تر شده‌است. چرا؟ به خاطر اینکه ما داریم اصول اولیه‌مان را فراموش می‌کنیم. چه زمانی ما می‌توانیم حقمان را بگیریم و بگو‌ییم که کالای ما چقدر ارزش دارد.



فروش فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز
شما می‌خواهید ببینید که چگونه می‌توانید فروش بهتری داشته باشید سود بدست بیاورید جهت اینکار ترفندهایی را به شما یاد می‌دهم.
مشتری را مجذوب بکنید

وقتی می خواهید یک رفیق پیدا بکنید ، از خودتان انرژی می‌گذارید. محاسن خودتان را به او می‌فروشید، سعی می‌کنید او را مجذوب بکنید . مشتری اینگونه است، می‌خواهد شما او را مجذب خود بکنید ، او را تحت تاثیر خود قرار دهید. بگوید وه عجب فروشنده‌ای، عجب توانایی فروشی.
جهت اینکار باید اعتماد ‌به نفس داشته باشید. نسبت به توانایی‌های خودتان دانش کامل داشته باشید. هرچه قدر فروش بیشتری داشته باشید، اعتماد به‌نفستان بالاتر می‌رود توانایی‌هایتان را خوب تشخیص می‌دهید.


روحیه برد داشته باشید

ما همواره بایستی در فروش برنده باشیم؟ این استعداد است که بتوان همواره در زندگی برنده بود؟ اگر می‌خواهیم در فروش خوب باشیم مجبوریم همواره برنده باشیم؟

تا حدود بسیاری بله، وقتی که در مساوی مشتری هستید شما دارید شو برگزار می‌کنید، همواره دارید یک نمایش انجام می‌دهید. بحث نمایش عملکرد است و وقتی بحث نمایش و عملکرد می‌شود مسلما باید در کنار آن‌ها برد باشد. چنانچه بتوانیم تعداد بسیار زیاد ی از فروش‌ها را ببریم خوب می‌شویم. برنده شدن در فروش زیاد بهتر است ما می‌خواهیم که مردم ما را رفیق داشته باشند، فردی شناخته شده باشیم، در این‌صورت حس بسیار زیاد بهتر ی خواهیم داشت و این کار فروش را برای شما آسان می‌کند.
به مشتری دروغ نگویید، صادق باشید

زمان ی شما به کالا یا خدماتتان اعتقاد نداشته باشید، امکان ندارد بتوانید چیزی به مشتری بفروشید. مشتری کاملا متوجه می‌شود که شما اعتماد به نفس کافی ندارید ممکن است فکر نماید که شما دارید به او دروغ می‌گویید، و دروغ در فروش بزرگترین غلط ی است که یک مسئول فروش می‌تواند انجام دهد.

بسیار زیاد از افراد این‌کار را می‌کنند، بسیار زیاد هم طبیعی به نظر می‌رسد به خاطر این‌که یاد گرفته‌اند که الکی یک حرفی را بزنند اما مشتری متذکر می‌شود که می‌خواهند سرش را کلاه بگذارند. با رویکرد غلط وارد قضیه نشوید، صادق باشید سعی بکنید مزیت‌های محصولتان را جهت آن‌ها بگویید.
برای محصول یا خدماتتان ارزش قائل شوید

اگر شما جهت محصول یا خدماتتان ارزش قائل نباشید، اگر متوجه نباشید، بر این باور نباشید که این بهترین کالاها ی است که دارید ارائه می‌کنید. دیگر به هیچ‌وجه نمی‌توانید سودداشته باشید. شما می بایست در زمان فروش به این نکته مد نظر داشته باشید که محصولتان محصول بهتر ی است به آن ارزش بدهید و نسبت به محصولتان دانش کافی داشته باشید.
چگونه بدون سختی زیاد ارزش کالا یا خدماتتان را بالا ببرید

باید با مشتریان‌ همکاری بکنید و بتوانید در این زمینه محصولی بفروشید که منطبق بر نیاز‌های مشتریان باشد. باید به نیازها و مطالبات مشتریان جواب دهید. اگر بخواهید ثابت بکنید که همه‌کاره هستید نمی‌توانید به هدف خاصتان برسید. بایستی در معلت ات به حرف مشتریان گوش بکنید ، بعضی وقتها مشتریان خودشان نمی‌داند که چه می‌خواهند. ما می بایست در این زمینه دانش آن‌ها را بیشتر شدن دهیم به آن نشان بدهیم که چقدر نیاز دارند چقدر می بایست در این زمینه کار کنند.
دانش خود را در فروش بالا ببرید

مهارت‌هایتان را به بهتر ی بشناسید، نحوه مذاکره کردن با دیگران را یاد بگیرید، بازار را بهتر بشناسید، در دوره‌های آموزش ی ارتباط با شغلتان روش ببینید، در سمینارها و همایش‌ها کمپانی بکنید از تجارب افراد خوب مصرف بکنید . آنگاه شما حس می‌کنید که تنها فردی هستید که این میزان دانش را در زمینه کاریتان دارد. از این طریق می‌توانید برنده باشید مشتری‌های خوب ی داشته باشید.


فرق فروشند‌ها

اگر نمی‌توانید محصولات تان را با قیمت مناسب بفروشید یعنی بدترین فروشنده هستید. فرق فروشنده‌ها در چیست؟ تمام ما یکسان به جهان آمدهایم، استعداد است؟ خیر افراد با استعداد لزوما فروشنده‌های بهتر ی نیستند. تجربه، مهارت و دانش این‌ها هستند که به ما توانایی فروش متمایز ازبقیه فروشندها را می‌دهد. اکثر فروشنده‌ها ی برای خرید وارد مغازه‌ای می‌شوند چنانچه فروشنده برای یاری به آن‌ها بیاید از او فرار می‌کند جذاب نه؟ چون فروشند‌ه‌ از فروشنده دیگر خوشش نمی‌آید ولی می بایست بدانیم که احترام به فروشنده دیگر احترام به خودمان است.
بحران بعد از فروش

مشتری پس‌از خرید از شما یک باره دچار ترس می‌شود، که چه غلط ی کردم نبایستی این‌را میخریدم می بایست برگردم آن‌را پس بدهم. دائما این اتفاق می‌افتد ولی به چه صورت می‌توانیم این حس را در مشتریان از‌بین ببریم.

چنانچه ما به اندازه کافی به مشتریانمان روش داده باشیم، آن‌ها دچار این مساله نمی‌شوند ما بایستی خدماتی ارائه کنیم که خودمان به آن‌ها افتخار کنیم می بایست طوری کار کنیم با مشتریان به گونه‌ای رفتار کنیم که آن‌ها بازهم پیش ما برگردند. اگر شما فروشنده بهتر ی باشید نه تنها مشتری دچار بحران پس‌از فروش نمی‌شود بلکه می‌رود و به ده‌ها نفر دیگر مزیت‌های شما را می‌گوید این نکته زیاد مهمی است چنانچه کسی ارجاع ندهد شما را به دیگران این نشان می‌دهد که شما فروشنده بهتر ی نبودید.
لیستی از پرسشها در زمینه کاریتان تهیه بکنید

برای مثال اگر فرش فروش هستید از مشتری خود بپرسید: اندازه منزلتان چقدر است، دکوراسیون اتاقتان چه رنگی است.


به اعتراضات با متانت جواب دهید

شما می بایست پاسخگو باشید، مسئول باشید در مساوی محصولی که می‌فروشید می بایست برای مشتریان زمان بگذارید با حوصله پرسشها آن‌ها را جواب دهید.


هدف داشته باشید

جهت خودتان هرسال یک هدف معین بکنید . برای مثال: من باید تا انتها امسال ۱۰۰ تا خانه بفروشم. پس تعیین بکنید جهت این‌کار چه میزان می بایست بگذارید، چه تعداد پرسنل نیاز دارید و چندتا تلفن می بایست بزنید.
تلفن را رفیق داشته باشید

برخی از شما از تلفن متنفر هستید، تصور ذهنی را تغییر دهید بیاید به جای اینکه از آن متنفر باشید عاشق تلفن و صوت زنگ آن ‌باشید
در کارهایتان نظم داشته باشید

به یاد داشته باشید که هرچه‌قدر منظم‌تر باشید کارآمدتر خواهید بود. اگر کارها را به موقع انجام دهید خیلی دقیق‌تر جزئیات آن‌ کار در ذهنتان باقی می‌ماند.
توازون بالانس داشته باشید

زمان ی در استخر آب را می‌روید ابتدا راه رفتن برای شما مساله است اما به مرور اینکار راحت‌تر می‌شود پس‌از مدتی خود جریان آب شما را به جلو هل می‌دهد به شما در راه رفتن کمک می‌کند. در کار نیز اینگونه است وقتی کار سختی را انجام می‌دهید با گذشت وقت سختی آن‌ از ‌بین می‌رود، هرچه‌قدر بیشتر تلفن بزنید بیشتر بفروشید کم کم این عمل به صورت جریان شما را به جلو می‌برد چون شما دانش و مهارت به دست می‌آورید، ولی بعضی وقتها اوقات منتظر می‌شوید که افراد به سراغتان بیایند این غلط است شما بایستی شروع به راه رفتن بکنید .


خودتان رئیس خودتان باشید

می بایست در ذهنتان رئیس خودتان باشید، شما نباید دنبال رئیس بگردید باید خودتان رئیس خوب خودتان باشید.